Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
פנייה לייעוץ אישי



    איך מתגרשים מהר

    תהליך הגירושין בבית הדין הרבני עשוי להימשך לא מעט זמן, ובמקרים מסוימים עוברים חודשים ארוכים מפתיחת התיק ועד סיום הגירושין. במאמר הנוכחי ננסה להסביר מה הם הגורמים להיגררות הליכי הגירושין, ומה ניתן לעשות בכדי לזרז את ההליכים בבית הדין.

    איך מתגרשים מהר

    תוכן עניינים

    קביעת מועדים לדיון תלויה ביומנו של בית הדין

    הליך הגירושין מתחיל בפתיחת תיק ברבנות, על ידי הגשת בקשה בהסכמה לגירושין – במקרה שיש הסכמה להתגרש, או תביעה לגירושין – במקרה שאין הסכמה.

    לאחר פתיחת התיק נקבע מועד לדיון על פי סדר יומו של בית הדין.

    אחת הסיבות להתמשכות הליכי הגירושין, היא סדר יומו העמוס של בית הדין. בתקופה בה יומן בית הדין עמוס הדיון עשוי להיקבע לזמן מאוחר יותר, אפילו כמה חודשים קדימה.

    עיכוב נוסף שיכול לקרות – הוא כאשר תיק הגירושין נפתח בחודשי הקיץ. פגרת בתי הדין שחלה בקיץ, עשויה לדחות את הגירושין בחודש ואפילו יותר.
    אם ככה, איך מתגרשים מהר?

    מלחמות בגירושין הן מתכון להליך גירושין ארוך

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כאשר בני הזוג לא הגיעו להסכמה על הגירושין, הצד שרוצה להתגרש מגיש תביעת גירושין, בה הוא תובע את הצד השני להתגרש.

      במקרה כזה, הדיון הראשון בבית הדין מוקדש לשם היכרות ראשונית של בית הדין עם התביעה, ובמסגרתו הצדדים מציגים את עמדותיהם בפני הדיינים.

      על פי ההלכה היהודית, במידה ואחד הצדדים אינו מעוניין להתגרש לא ניתן לכפות גירושין על הצד שמתנגד ללא 'עילה' מוצדקת. משום כך, הצד שרוצה להתגרש נדרש להוכיח את קיומה של עילת גירושין, מה שעשוי לגרור קביעת מועד חדש עבור דיון הוכחות.

      ישנם מקרים בהם הצד שאינו רוצה להתגרש מגיש תביעה לשלום בית. תביעה זו בעצם תובעת מבית הדין את ההיפך: לכפות על הצד השני לעשות את המאמץ להציל את הנישואין.

      במקרה כזה בית הדין יקדיש זמן נוסף בכדי לנסות את האופציה של שלום בית, מה שיגרום, שוב, לעיכוב נוסף בהליכי הגירושין.

      הקפידו על שיתוף פעולה לכל אורך הדרך

      במידה והגעתם למסקנה משותפת שאתם רוצים להתגרש במהירות, הדבר שהכי חשוב לעשות הוא להקפיד על שיתוף פעולה מלא.

      ככל שתתמידו בשיתוף פעולה – הן בהסכמה על עצם הגירושין והן בהסכמה על שאר הסוגיות הנלוות לגירושין – כך יגדל הסיכוי לגירושין מהירים.

      נסו להגיע להסכמה בכל הנושאים העומדים על הפרק. החל מסוגיות המשמורת, הסדרי הראייה והמזונות – במידה ויש לכם ילדים, דרך כתובה ומזונות אשה וכלה בחלוקת הרכוש.

      ככל שתגישו לבית הדין את הסכם הגירושין מהר יותר, כך תוכלו לקצר יותר את הדרך עד לסיום הגירושין.

      מומלץ להיעזר במגשר מקצועי

      בכדי להשיג שיתוף פעולה מיטבי, תוך שמירה על זכויות שני הצדדים, מומלץ לפנות למגשר מקצועי. מגשר מקצועי יוכל לעזור לכם לגבש הסכם טוב והוגן לטובת כל הצדדים, ביעילות ובמהירות.

      במידה ואתם חוששים לזכויותיכם ומעוניינים בייעוץ של עורך דין, ניתן להיעזר בעורך דין לצורך ייעוץ, ליווי והכוונה, ולסכם עם עורך הדין מראש שפניכם מועדות להידברות ולא לתביעה משפטית.

      במקרה כזה יש שנוהגים לסכם עם עורך הדין מראש שבכל מקרה הוא לא יְיַצג את הצדדים בתביעות עתידיות, וזאת בכדי למנוע היגררות לתביעות משפטיות מיותרות.

      שיתוף פעולה מלא הוא המתכון לגירושין מהירים

      הליכי גירושין, כשמם, הם דבר שלא מתחיל ונגמר ביום אחד. קביעת מועדי דיון, אישור הסכם גירושין וסידור הגט, הם דברים שלוקחים זמן ותלויים בסדר יומו של בית הדין. לא ניתן להבטיח גירושין בתוך פרק מסוים.

      עם זאת, בתור כלל אצבע, ניתן לומר כי גירושין בהסכמה ותוך שיתוף פעולה מלא יסתיימו בדרך כלל מהר יותר.

      העובדה שהצדדים מגיעים לבית הדין כאשר בידיהם הסכם גירושין מן המוכן, עשויה בהחלט לקצר את ההליכים ולזרז את הגירושין.

      *התוכן המופיע באתר Lawyersnet עורכי דין בישראל אינו מחליף ייעוץ משפטי פרטני מעורך דין. המבקר באתר ייקח בחשבון שכל הסתמכות על האמור – היא באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8054051
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף