Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
פנייה לייעוץ אישי



    לימוד משפטים בארץ או בחו"ל – מה עדיף?

    בישראל, כמו במרבית מדינות העולם, תחום המשפט, על ענפיו, תופס מקום מרכזי בחברה. על כן, אין זה פלא כי לימודי משפטים, הם מבוקשים מאוד בארץ.

    לימוד משפטים בארץ או בחו"ל – מה עדיף?

    בשנים האחרונות, ישנה הצפה במקצוע עריכת הדין, הדורשת, בעיני רבים, נקיטת צעדים לצמצום מספר עורכי הדין בישראל.

    תוכן עניינים

    בעידן ההצפה, ישנו קושי גדול יותר מאי פעם, להשתלב בשוק העבודה, אם באקדמיה ואם בפרקטיקה, אך עובדה זו אינה משנה את מספרם של המבקשים להירשם אל לימוד משפטים.

    יש הסבורים כי לימודי משפטים בחו"ל, מקנים, כיום, יתרון גדול על פני לימודי משפטים בארץ. הטענה היא כי ידע בדינים זרים, בשפות וכדומה, פותח בפני הבוגרים, יותר דלתות להשתלבות בשוק העבודה.

    יש צדק רב בטענה זו. בישראל, עולם העסקים אינו פועל רק בארץ, אלא בכל העולם ועל כן, עורכי דין רבים נדרשים לסוגיות של דין זר בחוזים מסחריים, בייצוג לקוחות ואף במחקר.

    אולם, חשוב לזכור כי ללא הכרה מעמיקה עם המשפט הישראלי, לא ניתן יהיה לעבוד כעורכי דין בארץ.

    אם כן, מה עדיף? לימוד משפטים בחו"ל או לימוד משפטים בארץ?

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לימודי משפטים בחו"ל – יתרון הידע

      תואר במשפטים בחו"ל, אם באנגליה, אם בארה"ב או בכל מדינה אחרת, מקנה לסטודנטים, ידע משפטי רחב, שלא ניתן לרכוש אותו, במסגרת לימוד משפטים בישראל.

      אולם, על אותו משקל, הלומד משפטים בחו"ל, איננו רוכש את הידע הנלמד בלימודי משפטים בישראל.

      אם, כן מה עדיף?

      התשובה לשאלה זו, תלויה ראשית לכל, בשאיפותיו המקצועיות של הסטודנט.

      המעוניין להשתלב בשוק העבודה הישראלי, חייב להכיר את שיטת המשפט הנהוגה בישראל, על חוקיה ועל פסקי הדין שלה. לשם כך, יש ללמוד תואר ראשון של לימודי משפטים, בארץ. בקיאות בדינים זרים מהווה יתרון אך היא אינה יכולה להחליף את הצורך בהכרת שיטת המשפט הנהוגה בישראל.

      לעומת זאת, היה והשאיפה המקצועית היא לעבוד כמשפטן או עורך דין בחו"ל, אזי כדאי כמובן להירשם אל לימוד משפטים בחו"ל.

      כמו כן, יש להבדיל בין לימוד משפטים לתואר ראשון בחו"ל, לבין תואר שני. המבקש לעבוד בעריכת דין בישראל, עדיף כי ילמד תואר ראשון בארץ. אולם, לימודי משפטים לתואר שני בחו"ל, יוכלו להקנות לו את היתרונות החשובים של לימודים בחו"ל.

      תואר שני במשפטים – בארץ או בחו"ל?

      לעניין לימוד משפטים לתואר ראשון, הבחירה בלימודים בארץ או בחו"ל, צריכה להיעשות על פי השאיפה המקצועית. קרי, אם מבקש הסטודנט להשתלב בשוק העבודה הישראלי או בשוק העבודה במדינה אחרת.

      המעוניין לעבוד כעורך דין בישראל, מוכרח להכיר את המשפט הנוהג בארץ ועל כן, לימוד משפטים בארץ, עדיף. במידה ומדובר על תואר שני במשפטים, אזי, ייתכן ולימודים בחו"ל, עדיפים, אף למי שעובד בישראל. מדוע?

      התואר הראשון מקנה את הידע הבסיסי לרכישת המקצוע והוא כולל קורסים בכל תחומי המשפט. על כן, המבקש לעסוק בעריכת דין בישראל, צריך ללמוד תואר ראשון במשפטים, בפקולטה למשפטים בארץ.

      לעומת זאת, לימודי משפטים לתואר שני, עוסקים בתחום משפטי מסוים, לדוגמא, יישוב סכסוכים, משפט מסחרי וכולי.

      תואר שני בחו"ל, מציע לא פעם, התמחויות שונות, אשר אינן מוצעות בארץ ולכן, ישנה עדיפות ללימודי משפטים לתואר שני בחו"ל.

      לימוד משפטים בחו"ל – יתרונות

      כאמור, כל המבקש לעבוד בעריכת דין בישראל, טוב יעשה אם ילמד לימודי משפטים לתואר ראשון, בישראל. באשר ללימודי תואר שני, יכול ותהיה עדיפות ללימודים בחו"ל, עקב היתרונות שהם מציעים:

      1. מסלולי לימודים : פקולטות למשפטים בחו"ל מציעות מסלולי לימודים לתואר שני, אשר אינן קיימות בארץ. על כן, לימודי משפטים בחו"ל, יכולים להקנות ידע משפטי בעל ערך מקצועי רב.
      2. הכרת דין זר : לימוד משפטים לתואר שני בחו"ל, מאפשר הכרת דין זר, ידע שניתן ליישמו הן בעבודה בפרקטיקה והן באקדמיה.
      3. רכישת שפה : הנרשם ללימודים בחו"ל, חייב לשלוט בשפת הלימודים, אף אם ברמה בסיסית. בסיום התואר, שולטים הסטודנטים היטב בשפה זרה אחת לפחות. זהו יתרון ברור על פני מועמדים אחרים, בראיונות עבודה.
      4. יצירת קשרים : תואר שני בחו"ל, הוא הזדמנות חד פעמית להכיר אנשים חדשים וליצור קשרים חברתיים ועסקיים, כאחד.

      לימודי משפטים בחו"ל עדיפים כאשר מדובר על תואר שני בשל העובדה כי אוניברסיטאות בחו"ל, מציעות מסלולי לימודים לתואר שני, אשר אינם מוצעים בארץ. לעומת זאת, כאשר מדובר על תואר ראשון של לימוד משפטים, יש להירשם ללימודים בישראל.

      *התוכן המופיע באתר Lawyersnet עורכי דין בישראל אינו מחליף ייעוץ משפטי פרטני מעורך דין. המבקר באתר ייקח בחשבון שכל הסתמכות על האמור – היא באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8054051
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף