Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
פנייה לייעוץ אישי



    איך אומרים לבעל שרוצים להתגרש

    עם כל הכאב והצער שבדבר, לפעמים אין ברירה אלא להתגרש. איך עושים את הצעד הזה? כיצד נערכים לגירושין בצורה נכונה? על כך במאמר שלפניכם.

    איך אומרים לבעל שרוצים להתגרש

    אחוזי הגירושין עלו מאד בשנים האחרונות. אם בעבר גירושין היו אופציה רעה ואחרונה, כיום הם הפכו לאופציה מקובלת יותר ויותר. נשים וגברים רבים מחליטים לפרק את החבילה ולהתגרש.

    תוכן עניינים

    כאשר ההחלטה היא הדדית – זה קל יותר. בני זוג שמגיעים ביחד למסקנה כי נישואיהם מוצו יכולים להתגרש בצורה מכובדת ומכבדת, שתיטיב עם שניהם.

    אולם כאשר ההחלטה מתקבלת במעמד צד אחד, הסיפור כאוב וסבוך יותר. מאד לא נעים לבשר לבן הזוג ביום בהיר כי החלטת להתגרש.

    עם זאת, אי הנעימות איננה סיבה להימנע מגירושין. אולי בהתחלה אין זה נעים, אך עם הזמן שני הצדדים מתרגלים למצב החדש ופונים כל אחד לדרכו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      איסוף מסמכים וראיות

      במידה והחלטת להתגרש, כדאי לך להכין את הקרקע היטב לגירושין. מיד עם ההחלטה, ועוד בטרם סיפרת עליה לבעלך, אספי את המסמכים הרלוונטיים לגירושין.

      כמו כן, במידת האפשר, צלמי והקליטי כל שיחה או סיטואציה הקשורה לגירושין.

      הליכי גירושין כוללים דיון משפטי במגוון נושאים, ולמסמכים שתשיגי תהיה משמעות משפטית רבה.

      לפעמים מסמך אחד יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון. בין הסוגיות הנידונות בגירושין ניתן למנות את חלוקת הרכוש, מזונות, משמורת והסדרי ראייה, וביחס לכל אחת ואחת מן הסוגיות הללו ישנה חשיבות לאיסוף המסמכים.

      עלייך לאסוף, למשל, מסמכים המלמדים על רכושו של בעלך ועל יכולותיו הכלכליות. מסמכים אלו ישמשו אותך בדיון על חלוקת הרכוש.

      כמו כן, ניתן לאסוף ראיות ומסמכים המלמדים על יכולותיו ההוריות של בעלך. מסמכים אלה עשויים לשמש אותך בדיון על המשמורת והסדרי הראייה.

      צו הרחקה כנגד בעל אלים

      אם החלטת להתגרש ואת חוששת שבעלך יגיב להחלטתך באלימות, את יכולה להגיש תלונה במשטרה ולבקש צו הרחקה. המשטרה מוסמכת להרחיק בעל מביתו, ללא ראיות, עד חודש ימים.

      במידה ויש צורך בהרחקה ממושכת יותר, ניתן לפנות לבית המשפט בבקשה לצו הגנה. בית המשפט מוסמך להרחיק גבר אלים לתקופה של עד חצי שנה, ובמקרים מסוימים – אף יותר מכך.

      השאלה איך להתגרש מתגמדת לנוכח הסכנה שמרחפת כשאיום של אלימות מצוי. החשיבות – בפעולה.

      להיות היוזם ולא הנגרר

      בגירושין חשוב להיות היוזם ולא הנגרר, המוביל ולא המובל. הצד שיוזם את הגירושין נהנה מיתרון ההפתעה, והצעדים הראשונים שנעשים בתיק הגירושין עשויים להכריע את גורל התיק כולו.

      אחד הדברים הראשונים והחשובים ביותר הוא לבחור את הערכאה שתדון בסוגיות הנוגעות לגירושין.

      כידוע, ישנה סמכות מקבילה לבית משפט לענייני משפחה ולבית הדין הרבני לדון בסוגיות הנלוות לגירושין, והצד שמגיש את התביעה לאחת מן הערכאות קובע בעצם שהיא זו שתדון בגירושין באופן בלעדי.

      משום כך, כדאי לך לברר היטב איזו ערכאה מתאימה לך יותר, ולהגיש אליה את תביעת הגירושין.

      אולי אין זה נעים להגיש תביעת גירושין כנגד האיש עמו חלקת את חייך, אך לא כדאי להיגרר לערכאה שתהיה פחות ידידותית אלייך, רק בגלל חוסר הנעימות.

      היכן באמת כדאי להגיש את תביעת הגירושין – בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני? מקובל לומר כי לאשה מוטב להגיש את תביעת הגירושין בבית המשפט, משום שבית המשפט קשוב יותר לאשה.

      אולם, גם אם יש בכך מן האמת, אין זה נכון עבור כל מקרה. מומלץ, אפוא, להיוועץ בעורך דין המתמחה בדיני משפחה, שיבחן את פרטי המקרה הספציפי שלך ויסייע לך לעשות את הבחירה הנכונה.

      *התוכן המופיע באתר Lawyersnet עורכי דין בישראל אינו מחליף ייעוץ משפטי פרטני מעורך דין. המבקר באתר ייקח בחשבון שכל הסתמכות על האמור – היא באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8054051
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף