Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
פנייה לייעוץ אישי



    יתרונות של אזרחות גרמנית

    חולמים להגר לאיחוד האירופי? רוצים לעבוד באירופה? מבקשים ללמוד בחינם בגרמניה? מעוניינים לקבל שלל הטבות סוציאליות ממדינת הרווחה הגרמנית? יתרונות האזרחות הגרמנית הינם רבים ומגוונים, והם עשויים להיות מוקנים לאזרחים ישראלים רבים.

    שורת תיקונים לחוק האזרחות הגרמני הקלה באופן משמעותי על צאצאים של נרדפי הנאצים להוציא אזרחות גרמנית, שתעניק להם את כל היתרונות והטבות שאזרחות גרמנית מקנה. אם אתם מתלבטים כיצד אזרחות גרמנית תועיל לכם, לפניכם מגוון היתרונות שמקנה אזרחות גרמנית-אירופאית.

    תוכן עניינים

    מה היתרונות של אזרחות גרמנית?

    אזרחות גרמנית, בדומה לכל אזרחות במדינות האיחוד האירופי פותחת בפניכם את השער ליבשת אירופה, ומאפשרת כניסה ומעבר חופשי בגבולות האיחוד. בנוסף על כך, אזרחות גרמנית מקנה לכם הטבות רבות נוספות:

    כניסה למדינות האיחוד האירופי – מעבר חופשי במדינות האיחוד האירופי.

    הטבות סוציאליות בגרמניה – גרמניה היא מדינת רווחה עם שירותי רווחה נרחבים מאוד, הכוללת דאגה ובטחון כלכלי לכל אזרחיה.

    שירותים רפואיים מתקדמים מסובסדים – בגרמניה ובאיחוד האירופי.

    לימודים באירופה במימון מלא או חלקי – אזרחות גרמנית תקנה לכם סיכויי קבלה טובים יותר למוסדות הלימוד בגרמניה, תקצר לכם את זמני ההמתנה, תחסוך לכם בירוקרטיה של תהליכי הרשמה והנפקת ויזת סטודנט ותאפשר לכם לעבוד במקביל. בנוסף האזרחות תקנה לכם מענקי לימוד, שעשויים להגיע אף למימון מלא של הלימודים בגרמניה ולסבסוד חלקי בשאר מדינות האיחוד.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אפשרות לרכוש נכסים בגרמניה ובמדינות האיחוד האירופי ולקבל משכנתא – שוק הנדל"ן בגרמניה הוא שוק יציב, שמושך אליו משקיעים רבים. אזרחות גרמנית תעניק לכם אפשרויות טובות יותר לרכוש נכסים בגרמניה ואף לקבל משכנתא לצורך רכישת הנכסים.

      אפשרות לעבוד באירופה – אזרחות גרמנית תקנה לכם אפשרות לעבוד באירופה מבלי הצורך להוציא ויזה מיוחדת.

       פטור מוויזה לארה"ב ולמספר מדינות נוספות – בעלי אזרחות גרמנית אינם נדרשים להליך הבירוקרטי של הוצאת ויזה בטרם כניסה למדינות ארה"ב, ולמספר מדינות נוספות.

      כניסה למדינות שבעלי אזרחות ישראלית מנועים מלהכנס אליהן – מדינות רבות לא מתירות כניסה לבעלי אזרחות ישראלית או מערימות קשיים רבים על כניסת ישראלים. אזרחות גרמנית מאפשרת להכנס בקלות למדינות שונות, כגון מלזיה, ונצאולה, אינדונזיה וכו'.

      האם אזרחות גרמנית מאפשרת גם הטבות במדינות אחרות?

      כן. אזרחות גרמנית מאפשרת הטבות רבות גם במדינות אחרות. בין היתר אזרחות גרמנית מאפשרת לכם מעבר חופשי בתוך מדינות אירופה, כניסה לארה"ב (ולמספר מדינות נוספות) מבלי שתדרשו להוציא ויזה מראש, וכניסה למדינות שאוסרות על אזרחי ישראל להכנס לתחומן.

      בנוסף אזרחות גרמנית מקנה זכות ללימודים ולהטבות סוציאליות ברחבי אירופה. אזרחים גרמנים זכאים לסבסוד הלימודים ולטיפולים רפואיים בשלל מדינות ברחבי אירופה כולה.

      האם ניתן להחזיק באזרחות גרמנית-ישראלית?

      ברוב המקרים ניתן להחזיק באזרחות כפולה גרמנית-ישראלית, ולא תדרשו לוותר על אזרחותכם הישראלית. בעבר נמנע ממי ששירת בצה"ל בהתנדבות, כגון משרתי קבע, לקבל אזרחות כפולה, אלא אם ניתנה הסכמת הרשויות הגרמניות לכך. כיום דרישה זו בוטלה, ופרט למקרים חריגים, מי שזכאי לאזרחות גרמנית מתוקף קשר דם, לא יאלץ לוותר על אזרחותו.

      למה אזרחות גרמנית עדיפה על אזרחויות אירופאיות אחרות?

      לא סתם מדובר באחת האזרחויות המבוקשות ביותר בעולם. אזרחות גרמנית מעניקה הטבות ייחודיות למדיניות הרווחה בגרמניה, כגון האפשרות ללמוד בחינם בגרמניה ולקבל הנחות ללימודים במדינות אחרות באירופה. בנוסף, לאחרונה עברו שורת תיקונים לחוק האזרחות הגרמני שהקלו על תנאי הסף של אזרחים ישראלים לקבל אזרחות בגרמניה.

      מדוע קל יותר להוציא כיום אזרחות גרמנית?

      כיום גם צאצאים למי שלא היה אזרח גרמניה בין השנים 1933-1945 עשויים להיות זכאים לאזרחות גרמנית, אם הצאצא יוכיח שהסבא/ סבא רבא גר מגורי קבע בגרמניה באותה תקופה. לצורך כך לא נדרש שההורה יהיה אזרח בעצמו, ומספיק להוכיח קשר משפחתי בין הצאצא לבין מי שנמנעה אזרחותו בשל עליית השלטון הנאצי.

      בנוסף, בוטלו מספר הבחנות מגדריות שהקשו על קבלת האזרחות. כיום, בניגוד לעבר, גם צאצאים לנשים גרמניות שנולדו עד שנת 1953, וגם צאצאים לאבות מחוץ לנישואין זכאים לאזרחות גרמנית. כמו כן בוטלו דרישות שהקשו על הזכאות לאזרחות גרמנית, כגון אי שירות בצבא קבע, מבחן ידע בשפה הגרמנית ועוד.

      אזרחות גרמנית – השער לאירופה

      בשורה התחתונה, אזרחות גרמנית, בדומה לאזרחויות אחרות במדינות האיחוד האירופי, תפתח בפניכם את השער לאיחוד האירופי.

      נוסף על כך היא תאפשר לכם הטבות ייחודיות במדינת רווחה עם הטבות סוציאליות רחבות מאוד, ותאפשר לכם הטבות גם באיחוד האירופי ובמדינות נוספות.

      *התוכן המופיע באתר Lawyersnet עורכי דין בישראל אינו מחליף ייעוץ משפטי פרטני מעורך דין. המבקר באתר ייקח בחשבון שכל הסתמכות על האמור – היא באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8054051
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף