Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
פנייה לייעוץ אישי



    הסוד שהופך מאמר למאמר פופולארי

    כשמבקשים שמאמר יגיע לכמה שיותר קהלים באמצעות המדיה האלקטרונית והכתובה, כדאי שהוא יהיה פופולארי. מהו הסוד שהופך מאמר למאמר פופולארי? אתם מוזמנים לקרוא את המאמר (הפופולארי) שלפניכם.

    תוכן עניינים

    איך מזהים מאמר פופולארי?

    מאמר פופולארי הוא מאמר שאינו מדעי ומיועד לקהל הרחב. הוא מתפרסם בכל מיני מקומות, להבדיל מכתבי עת מקצועיים למשל, עושה שימוש בשפה יומיומית ולא נדרש ידע מוקדם כדי להבינו. למאמרים פופולאריים, בשונה ממאמרים אקדמאיים או מאמרים משפטיים אין מבנה קבוע והם אינם כבולים לפורמט מסוים.

    מאמרים פופולאריים מתאפיינים בכותרות מושכות ומדליקות שמטרתן למשוך את הקורא לקריאת המאמר. למשל, "תראו איזה דבר משונה קרה לי כשיצאתי לטייל".

    מאמרים פופולאריים נמצאים לרוב במדיה האלקטרונית, בשבועונים וירחונים ובעיתונות היומית.

    איך להפוך מאמר למאמר פופולארי?

    • במאמר פופולארי, מסביר איתן ליפסקר, התוכן חייב להיות קריא ומעניין. זה חשוב לא פחות מהמידע המובא בו. הוא צריך להיות כזה שהקורא ימשיך את הקריאה עד סופו. הכותרות, כאמור חייבות למשוך את הקורא וכך גם הפסקה הראשונה. היא החשובה ביותר והיא תקבע אם הקורא ימשיך בקריאת המאמר או ייטוש אותו ישר בהתחלה. כדי שהפסקה הראשונה תהיה אטרקטיבית היא חייבת לענות על הצורך של הקורא ועל התועלת שהוא ישיג בקריאת המאמר.
    • מאמרים באופן כללי, ופופולאריים בפרט, חייבים שיהיה להם רצף הגיוני פנימי ועליהם להיות קולחים ומעניינים.
    • אחרי שמסיימים לכתוב, חשוב מאוד לקרוא את המאמר מתחילתו ועד סופו. לאתר שגיאות כתיב או תחביר ולתקן, לפשט משפטים מסורבלים ולאחד את כל הגופים והזמנים. לא פעם יחיד ופעם רבים או הווה ועתיד שמתערבבים להם.
    • לא למרוח. הכוונה, לא להגיד שוב ושוב את אותו דבר. להיות ממוקדים ובהירים אך גם לא לתמצת יתר על המידה. למצוא את המינון הנכון להעברת הנושא אותו מבקשים להעביר. כך גם לא לרשום כל מיני משפטים "סתומים" שלא אומרים שום דבר.
    • לגבי השפה. אמרנו, יומיומית. הכוונה היא לא שפה "נמוכה" ומשובשת, אך גם ללא מונחים מקצועיים מכבידים, אלא שפה בהירה ונהירה לכל.

    חדשנות ובקיאות

    מאמר פופולארי צריך להביא משהו שאין במאמרים אחרים ולחדש במידע שהוא מעביר. ולאור זאת, גם ללמד על בקיאותו של הכותב בנושא המאמר. שלא תהיה תחושה של מאמר אקלקטי, לא ממוקד ולא מעוגן בידע. כי אחרי הכל, גם אם הוא יהיה מעניין, אם הקורא ירגיש שהוא לא נותן לו איזשהו ערך מוסף, הוא ייטוש אותו במהרה.

    *התוכן המופיע באתר Lawyersnet עורכי דין בישראל אינו מחליף ייעוץ משפטי פרטני מעורך דין. המבקר באתר ייקח בחשבון שכל הסתמכות על האמור – היא באחריותו הבלעדית.

    לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8054051
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף