Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
פנייה לייעוץ אישי



    5 דברים שכל רוכב אופנוע חייב לדעת במקרה של תאונת דרכים

    כל רוכב אופנוע חייב להתמצא ולדעת את החוק ואת זכויותיו במקרה של תאונת דרכים. מה יש לעשות במקרה של תאונה? מה הדין במקרה והתאונה קרתה במהלך העבודה? מה סוגי הפיצויים שתוכל לקבל? כל המידע לפניכם.

    5 דברים שכל רוכב אופנוע חייב לדעת במקרה של תאונת דרכים

    בואו נתחיל במספרים: הרשות לבטיחות בדרכים פרסמה לקראת סוף שנת 2020 דוח המתייחס לשנים 2013-2019, ועניינו פירוט מגמות בתחום הבטיחות בכבישי ישראל.

    תוכן עניינים

    מה הקשר בין זה לבין רוכבי אופנוע, תשאלו? רוכבי אופנוע נמצאים בסיכון גבוה יותר לתאונה מרכב בן ארבעה גלגלים.

    בשנת 2019 רוכבי אופנוע היו מעורבים בתאונות דרכים פי 15 מכלי רכב בני ארבעה גלגלים. כמות כלי הרכב הדו גלגליים עולה משנה לשנה, ולכן חשוב מאוד גם לשמור על עצמנו, וגם להבין ולדעת כיצד יש לפעול במקרה של תאונה, ומידע קריטי נוסף.

    נפגעת בתאונת דרכים על אופנוע?

    הדבר הראשון שיש לעשות במקרה של תאונת דרכים על אופנוע, חלילה, היא תיעוד כל הנוגע לתאונה. חשוב לצלם את פגיעות הגוף ביום התאונה, כך שמומלץ לבקש מראש ממי שקרוב אליכם שיזכרו לעשות זאת במקרה של תאונת דרכים ופגיעה.

    תמונות ביום התאונה יציגו פציעות שייראו אחרת לאחר שבוע או חודש, ולכן חשוב לתעד.

    כדאי מאוד לאתר עורך דין תאונת אופנוע בלי קשר לתאונה, זו המלצתנו. לא להמתין לתאונה אלא להתעניין עם חברים או לחפש בעצמכם עורך דין מומחה בתחום, ואפילו להיפגש איתו לפגישת היכרות, לשמור את הטלפון, ושלא נזדקק, מה שנקרא.

    בעת פגיעה בתאונה, יש ליצור קשר מיידי עם עורך הדין שינחה אתכם כיצד להמשיך ומה יש לעשות. בהמשך הדרך חשוב מאוד כמובן לתעד כל מסמך בריאותי או ביטוחי שנוגע לתאונה, וכל תיעוד וראייה מיום האירוע.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      יש לך ביטוח?

      לא כדאי לחכות לתאונת דרכים כדי לגלות שאינך מבוטח, או ששכחת לחדש את הביטוח. אם אין לך ביטוח, לא תוכל לקבל פיצויים לפי חוק נפגעי תאונות דרכים, אלא רק לתבוע תביעת נזיקים לרכב השני, במידה ואכן היה מעורב בכלל רכב שני בתאונה, ובמידה כמובן שהוכח אשם.

      לכן, לא כדאי להקל ראש בנושא ולוודא כי כל נושא הביטוח מטופל וסגור כחוק.

      נפגעת בתאונת אופנוע במהלך העבודה?

      רוכבי אופנועים רבים עובדים בתחום השליחויות, משמע – במידה ומתרחשת תאונה במהלך העבודה על האופנוע, היא מוגדרת כתאונת עבודה.

      מה חשוב לדעת במקרה הזה? קודם כל, יש לציין כי גם אתם לא עובדים בתחום השליחויות אבל ארעה לכם תאונה בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה (במסלול שמוגדר כמסלול קבוע), היא תוגדר כתאונת עבודה.

      שנית, מה שחשוב לדעת במקרה של תאונת עבודה על האופנוע, היא שיש מקרים מסוימים בהם תאונה כזו תיחשב תאונת עבודה:

      1. רוכב אופנוע שסטה מהמסלול הרגיל על מנת לבצע קניות לצורך העבודה.
      2. רוכב אופנוע שסטה מהמסלול הרגיל על מנת להתפלל.
      3. רוכב אופנוע שליווה את ילדיו לגן, בדרך לעבודה.

      במקרים כאלו, חשוב כמובן קודם כל ליצור קשר עם עורך הדין שלכם, מכיוון שהוא יוכל למצות את זכויותיכם עד תום. תאונת עבודה מוכרת גם בביטוח הלאומי, הווה אומר אחת או יותר מהאפשרויות הבאות:

      • מענק חד פעמי
      • קצבה חודשית קבועה
      • אחוזי נכות – גמלת נכות
      • טיפול רפואי ללא עלות

      מה סוגי הפיצויים שתוכל לקבל מחברת הביטוח?

      תשלום תכוף – לצערנו חלק לא מבוטל של תאונות הדרכים על אופנוע הן תאונות קשות וקטלניות, אשר מותירות את רוכב האופנוע במצב שאינו מאפשר לו לשוב לעבודה תקינה.

      במצב כזה, עורך הדין יכול לפנות לחברת הביטוח ולבקש תשלום תכוף, שמשמש כמקדמה עבור סך הפיצוי הכולל של התאונה, שיתקבל בהמשך.

      תשלום חד פעמי – סכום כסף אחד שמשולם בתום הבירור הביטוחי והחוקי, על ידי חברת הביטוח.

      תשלום במקרה בו אין ביטוח – אפשרות זו קיימת באמצעות תביעת נזיקין נגד הנהג השני, במידה והיה מעורב, ובמידה ויוכח אשם לגרימת התאונה.

      אם אתה רוכב על אופנוע, חשוב מאוד לבטח את עצמך, לדעת כיצד יש לפעול במקרה של תאונה, ולוודא כי יש לך עורך דין המומחה בתאונות אופנוע, שיוכל לסייע לך במידת הצורך, לכוון, לייעץ ולמצות את זכויותיך על הצד הטוב ביותר.

      *התוכן המופיע באתר Lawyersnet עורכי דין בישראל אינו מחליף ייעוץ משפטי פרטני מעורך דין. המבקר באתר ייקח בחשבון שכל הסתמכות על האמור – היא באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8054051
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף