Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
פנייה לייעוץ אישי



    כמה כללי אתיקה שכל משרד עורכי דין בישראל צריך לעמוד בהם

    משרדי עורכי דין ועורכי דין בישראל צריכים לעמוד בכללי אתיקה שהותקנו ע"י המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין בישראל. כללים אלה נועדו לשמור על טוהר המקצוע, כבודו והמקצועיות שלו.

    כמה כללי אתיקה שכל משרד עורכי דין בישראל צריך לעמוד בהם

    לאור ייעוד זה, כללי אתיקה אלו, מטבע הדברים, כוללים כללים מקצועיים, אשר נוגעים לתדמית מקצוע עריכת דין ועורכי הדין בישראל.

    תוכן עניינים

    במאמר זה אפרט כמה כללי אתיקה, אשר אינם כלולים בכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין, אולם לטעמי ראוי שכל משרד עורכי דין בישראל יעמוד בהם.

    כלל ראשון : להימנע מהבטחות שלא בטוח שתוכלו לעמוד בהם

    למי מאיתנו לא קורץ להבטיח הבטחות גדולות שכלל לא בטוח שאנו יכולים לעמוד בהן, על-מנת להשיג משהו שאנו מאוד רוצים בו. גם למנהלי משרד עורכי דין בישראל יכול לקרות מצב שבו מרוב שהם מעוניינים בתיק מסוים, הם מבטיחים הבטחות גדולות ללא כיסוי לאותו לקוח.

    אמנם לא מדובר בהפרת כללי האתיקה הפורמאליים, שכן בסופו של דבר יש לאותו משרד עורכי דין את היכולות לעמוד בהבטחות אלו, אולם לדעתי לא הוגן לנהוג כך כלפי לקוח.

    מה כן לעשות? יש לציין בפני הלקוח את יכולותיו האמיתיים של המשרד לטפל בתיק מסוג זה, ואת הסיכויים לזכות בתיק לטעמו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כלל שני : לעדכן את הלקוח בסטטוס הטיפול בתיק שלו

      לקוח אשר משלם כסף למשרד עורכי דין בישראל עבור טיפול בתיק שלו מצפה מאותו משרד לעשות כמיטב יכולתו עבורו. במהלך הטיפול בתיק הלקוח מתוח ומצפה לתוצאות. מה יעלה בגורל התיק שלו?

      לכן, מצופה ממשרד עורכי דין בישראל לעדכן את הלקוח בתדירות סבירה בסטטוס הטיפול בתיק, ולא להשאיר את הלקוח "תלוי באוויר" – האם התקבלה כבר החלטת הביניים של ביהמ"ש? האם מחכים ממישהו לתשובה בעניין כלשהו? וכד'.

      בנוסף, עם התקדמות הטיפול בתיק, יש לעדכן את הלקוח בדבר סיכויי התיק העדכניים לדעת עורך הדין המטפל בו.

      כלל שלישי : יחס ותנאי עבודה ראויים לעובדים במשרד

      רצוי שהיחס לעובדים יהיה חם. אבל לפחות שיהיה ראוי. את היחס לעובדים ניתן לחלק לפי שלוש קבוצות:

      1. סגל פקידים – מזכירים/ות. אין לתת להם הרגשה כאילו הם נחותים מעובדים אחרים במשרד. גם אם מבקשים מהם להכין קפה למשל, יש לבקש זאת יפה ועם חיוך, ולא לשכוח לומר "בבקשה" ו"תודה רבה".

      כמו כן, רצוי לשתף אותם במה שקורה במשרד, כגון בתיקים מעניינים הנמצאים בטיפול, ולא להדיר אותם מארוחות משותפות שעורכים עורכי הדין של המשרד בהם מתלבנים עניינים משפטיים.

      דברים אלו אמורים בייחוד במשרד עורכי דין קטן, בו יש רק מזכיר/ה אחד/ת.

      2. סגל עובדים זוטר – גם אצל עורכי הדין הזוטרים, כגון טרום מתמחים, מתמחים ועובדים בעלי ותק קטן יחסית, יכולה להיווצר התחושה כאילו הם מקבלים יחס נחות יותר מעורכי הדין בעלי ותק רב יותר.

      על-מנת למנוע מצב שכזה, יש להקפיד לתת להם, בגבולות האפשר כמובן, את אותו היחס לו זוכים עורכי הדין הבכירים במשרד. מובן שניתן לצאת לארוחת שותפים סגורה באירועים מיוחדים, אולם באופן כללי יש לשתף את הסגל הזוטר באופן שיוויוני בנעשה במשרד, בארוחות המשותפות וכד'.

      3. סגל עובדים בכיר – סגל זה מונה את עורכי הדין הותיקים במשרד. לסגל זה יש מצד אחד לתת יחס מועדף, אולם מאידך חשוב להקפיד שזה לא יבוא על חשבון הרגשתם של הנמנים על הסגל הזוטר במשרד. כאמור, ארוחה המיועדת רק לסגל זה באירועים מיוחדים היא דבר לגיטימי, אולם רצוי לעשות כן רק לאחר שאותו אירוע צוין כבר יחד עם כל עובדי המשרד.

      סיכום

      מלבד כללי האתיקה הפורמאליים של לשכת עורכי הדין בישראל, יש עוד כמה כללי אתיקה שראוי שכל משרד עורכי דין בישראל יעמוד בהם. במאמר זה עמדנו על שלושה מרכזיים: שניים הנוגעים לציבור הלקוחות של המשרד ואחד הנוגע לציבור העובדים שלו. בהצלחה!

      *התוכן המופיע באתר Lawyersnet אינו מחליף ייעוץ משפטי פרטני מעורך דין. המבקר באתר ייקח בחשבון שכל הסתמכות על האמור – היא באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8054051
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף