Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
פנייה לייעוץ אישי



    הסכם גירושין מוצלח – בעזרת ייעוץ גירושין

    כל זוג נשוי בישראל, המעוניין להתגרש, יחתום בסופו של יום, על הסכם גירושין.

    הסכם גירושין מוצלח – בעזרת ייעוץ גירושין

    תוכנו של הסכם גירושין, יכול שייקבע על ידי הצדדים עצמם או על ידי בית המשפט. לעיתים, הושגה הסכמה בין בני הזוג, על מרבית הנושאים אך נותרו מספר עניינים השנויים במחלוקת.

    במצב דברים זה, יבקשו הצדדים מבית המשפט להכריע רק בנושאים אשר לגביהם לא הושגה הסכמה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כאשר בני הזוג מנסחים את הסכם הגירושין, יכולים הם להגיע לפשרות, אשר ישביעו את רצון שניהם. אולם, משנמסרה ההכרעה לבית המשפט, אם בסוגיה מסוימת ואם בכל הסוגיות, הרי שייתכן מצב שבו שני הצדדים לא יהיו מרוצים כלל מפסיקתו של בית המשפט.

      מכאן, אנו למדים כי טובת הצדדים היא לנסח הסכם גירושין אשר יהיה מקובל על שניהם ולהגישו לאישור בית המשפט. אולם, עבור זוגות רבים, הדרך אל הסכם גירושין היא מסע ארוך ומפרך ולא פעם, הם אומרים נואש ומוסרים את ההכרעה לבית המשפט.

      לאור העובדה כי צעד זה כרוך בסיכון עבור שני הצדדים,  כדאי מאוד להיעזר בכלי הנקרא ייעוץ גירושין, אשר מסייע לזוגות רבים, להגיע להסכמות ולחתום על הסכם גירושין המטיב עם שני הצדדים.

      * אל תוותר על הזכויות שלך! פנה לפורום משפטי: פורום דיני משפחה

      על הסכם גירושין

      מטרתו של הסכם גירושין היא אחת ויחידה: לעגן במסמך משפטי מחייב את כל ענייני בני הזוג. ההסכם חייב להיות ברור, חד משמעי ומקיף.

      ככל שישכילו הצדדים ועורכי דינם, להביא לידי ביטוי בהסכם, כל נושא ונושא, כך ייחסכו מריבות וויכוחים בין הצדדים, בעתיד.

      כאשר לבני הזוג יש ילדים משותפים, גדלה משמעותית החשיבות של הסכם גירושין, היות שאין המדובר עוד רק בענייני רכוש, אלא בקביעות לגבי הילדים, לרבות משמורת, הסדרי ראייה וכולי.

      הקביעות שבהסכם הגירושין, יכולות להיות פרי תוצאתו של משא ומתן שניהלו הצדדים ביניהם, אולם ניתן להשאיר את תוכנו של ההסכם, גם להכרעתו של בית המשפט.

      כפי שהוסבר בפתח הדברים, כדאי להימנע ממסירת סמכות ההכרעה לבית המשפט, היות שיש סיכון גדול כי אף אחד מן הצדדים לא יהיה מרוצה מהחלטת בית המשפט.

      ישנם זוגות המצליחים לנסח הסכם גירושין ומגישים אותו לאישור בית המשפט. זוגות אחרים, נתקלים בקשיים גדולים, תוך שהם נכנסים אל מערבולת של צעקות וכעסים, המשפיעה לרעה גם עליהם ובמיוחד, על ילדיהם.

      הדרך הבטוחה לגיבוש הסכם גירושין מוצלח היא באמצעות ייעוץ גירושין.

      תפקידו של ייעוץ גירושין

      בעידן שבו זוגות רבים כל כך מתגרשים, עולה ומתגבר הצורך בקבלת ייעוץ גירושין. אם בעבר, נותרו הצדדים במלחמתם אחד כנגד השני, תוך שהם מנהלים הליך גירושין ארוך, הרי שכיום, זוהי איננה תמונה מחויבת המציאות.

      ייעוץ גירושין בא ללמדנו כיצד להתגרש עם מינימום וויכוחים וריבים צעקניים, תוך הסתכלות קדימה אל המטרה: סיום הליך הגירושין בצורה נעימה ככל האפשר.

      תפקידו של ייעוץ גירושין הוא להקל על בני הזוג ועל המשפחה כולה, בתקופה לא פשוטה, של פירוק התא המשפחתי, שפירושו שינויים רגשיים וכלכליים קשים לכל המעורבים.

      לשם סיומו המהיר של הליך הגירושין, יש לחתום על הסכם גירושין שיגובש על ידי הצדדים. זוגות רבים נתקלים בקושי לעשות זאת ולכן, פונים אל ייעוץ גירושין.

      יועץ הגירושין בונה תכנית פעולה, על פי נסיבות המקרה ועל פי רצון הצדדים, כאשר לפניו שלוש מטרות מרכזיות:

      1. להרגיע את המתח בין בני הזוג : הגשמת מטרתו העיקרית של ייעוץ גירושין, קרי, חתימה על הסכם גירושין, איננה אפשרית ללא הפגת המתחים בין הצדדים.
      1. בני הזוג יחתמו על הסכם גירושין : ייעוץ גירושין מחזיר לבני הזוג את היכולת לתקשר זה עם זו בצורה פרודוקטיבית, כך שניתן, לגבש הסכמות ביניהם בכל נושאי הגירושין ולחתום בסופו של יום, על הסכם גירושין.
      1. המשך קשר הורי תקין : בני הזוג אשר להם ילדים משותפים, יישארו בקשר, גם לאחר פרידתם, עקב היותם הורים. על כן, ייעוץ גירושין גם דואג לתת בני הזוג כלים, לתקשר זה עם זו, בהמשך הדרך, כדי שיוכלו לקיים קשר הורי תקין.

      הסכם גירושין מוצלח – טיפים חשובים

      עריכת הסכם גירושין מוצלח אינו משאיר פתחים למחלוקות וריבים בין הזוג הגרוש, בעתיד. על כן, ישנה חשיבות גדולה לכך כי הניסוח יהיה ברור וחד משמעי וכי ההסכם יכלול את כל הנושאים הרלוונטיים.

      להלן מספר טיפים חשובים, להסכם גירושין מוצלח:

      1. ייעוץ גירושין: אם יש בין בני הזוג, קשיים בתקשורת, המפריעים להם מלגבש הסכמות על הנושאים המרכזיים, יש לפנות אל יעוץ גירושין. בסיומו, יהיה בידי הצדדים, הסכם גירושין חתום, אשר יוגש לאישורו של בית המשפט.
      1. משמורת ילדים: הסכם גירושין מוצלח יכלול קביעות ברורות לגבי זהות ההורה המשמורן והסדרי הראייה. אין להותיר מקום לפרשנות בעניינים אלו, היות שהדבר מותיר פתח גדול מאוד לריבים ומחלוקות בין ההורים בחיי היומיום.
      1. חלוקת הרכוש: יש לציין מהי חלוקת הרכוש בין בני הזוג ולעניין זה, ייעוץ גירושין, יכול לעזור מאוד.
      1. החלטות מהותיות: מה קורה כאשר אחד מבני הזוג, רוצה לעשות מעבר מגורים למקום מרוחק? הסכם גירושין מוצלח, ייתן מענה לשאלות מעין אלו, המשפיעות על ההורה השני ועל הילדים.

      כל הליך גירושין יסתיים בסופו של יום, בהסכם גירושין. על מנת שההסכם יהיה לשביעות רצון הצדדים, יש לפנות לקבלת ייעוץ גירושין.

      *התוכן המופיע באתר Lawyersnet עורכי דין בישראל אינו מחליף ייעוץ משפטי פרטני מעורך דין. המבקר באתר ייקח בחשבון שכל הסתמכות על האמור – היא באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8054051
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף