Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
פנייה לייעוץ אישי



    חשיבות הדיווח על תאונת דרכים

    בישראל מתרחשות עשרות רבות של תאונות דרכים בכל שנה. יש מספר פעולות שחשוב שאדם שנפגע בתאונת דרכים יעשה, ובאופן מהיר ככל האפשר. אחת מפעולות אלה היא דיווח על תאונת הדרכים.

    חשיבות הדיווח על תאונת דרכים

    תוכן עניינים

    למה חשוב לדווח על תאונת דרכים?

    חשוב שהנפגע ידווח על תאונת הדרכים כדי להשיג ממשטרת ישראל אישור על כך שהתרחשה תאונה ושהוא נפגע בה. אישור ממשטרת ישראל הוא הכלי היחיד שבאמצעותו ניתן להוכיח שהתרחשה תאונת דרכים ולפיכך גם לשמור על הסיכוי לקבל פיצויים מחברת הביטוח.

    בנוסף, רק בהינתן אישור ממשטרת ישראל על קרות תאונת הדרכים, זכאי הנפגע לכיסוי עבור הטיפול הרפואי שהוא קיבל, או ממשיך לקבל, עקב התאונה. כמו כן, כאשר תאונת הדרכים היא גם תאונת עבודה – כלומר, התרחשה במהלך עבודתו של הנפגע, או כשהיה בדרכו אליה או בדרכו חזרה ממנה, הנפגע זכאי לקבל תגמולי ביטוח לאומי רק בהינתן אישור משטרתי.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד נעשה הדיווח למשטרה על תאונת דרכים?

      כדי לקבל אישור ממשטרת ישראל על קרות התאונה, יש להגיע באופן פיזי ליחידת אגף התנועה באחת מתחנות המשטרה בישראל. ישנם מקרים שבהם ניתן לדווח על התאונה גם באופן מקוון באתר משטרת ישראל.

      חשוב להבהיר, שלא רק מי שנפגע בתאונת דרכים רשאי לדווח עליה, אלא כל אדם שהיה מעורב בתאונה, גם אם יצא ממנה ללא כל פגע. ללא קשר לזהות המדווח, יש לצרף לדיווח:

      • תעודה מזהה
      • רישיון נהיגה
      • רישיון רכב
      • תעודת ביטוח חובה
      • מסמך שמוכיח שהנפגע נזקק לטיפול רפואי עקב התאונה (למשל, מכתב שחרור מבית חולים)
      • פרטים אודות הרכבים והנהגים שהיו מעורבים בתאונה

      בנוסף, רצוי לצרף לדיווח צילומים מזירת התאונה. רק לאחר שהמשטרה מקבלת את הדיווח ואת כל הפרטים והמסמכים הנלווים אליו, היא שולחת אישור על כך שהתרחשה תאונת דרכים.

      מי צריך לדעת על תאונת דרכים מלבד המשטרה?

      מלבד הדיווח למשטרה על תאונת דרכים, חשוב לעדכן גורמים נוספים בדבר תאונת הדרכים.

      ראשית, אפילו עוד בטרם הדיווח למשטרה, חשוב שהנפגע יפנה לטיפול רפואי, גם אם הוא מרגיש טוב. הסיבה לכך היא שאם לא יפנה לטיפול רפואי, חברת הביטוח תוכל לנצל זאת ולטעון שאין כל קשר בין תאונת הדרכים לבין הנזק הגופני שנגרם לנפגע.

      חשוב שהמידע שימסור הנפגע לרופאיו באשר לתאונת הדרכים יהיה מפורט ומדויק ביותר (למשל, שהנפגע יעדכן את רופאיו בכל כאב, ולו הקטן ביותר, שהוא חש). אם לא יעשה כן, ייתכן שהוא יקבל פיצויים בגובה הנמוך מהמגיע לו.

      חשוב שהנפגע יעדכן גם גורם משפטי בדבר תאונת הדרכים, שכן ייתכן שמדובר בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה. אדם שאין לו ידע משפטי, לא יודע זאת אם הוא לא פונה לייעוץ משפטי של עורך דין, ולכן בפועל לא מקבל פיצויים מהביטוח הלאומי ומקרן הפנסיה, למרות שהוא זכאי לכך.

      בנוסף, לחברות ביטוח יש נטייה לנסות ולהתחמק מתשלום פיצויים. עורך דין יכול לבדוק האם יש אמת בטענות חברת הביטוח, וכן יודע לנהל משא ומתן מול חברת הביטוח, מה שמגביר את הסיכוי שהנפגע בסופו של דבר יקבל פיצויים ממנה.

      *התוכן המופיע באתר Lawyersnet עורכי דין בישראל אינו מחליף ייעוץ משפטי פרטני מעורך דין. המבקר באתר ייקח בחשבון שכל הסתמכות על האמור – היא באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8054051
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף