Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
Lawyersnet_MainPic עורכי דין בישראל
פנייה לייעוץ אישי



    כמה עורכי דין פעילים כיום בישראל

    יש לך שאלה בנושא? כנס לפורום עורכי דין

    כמה עורכי דין יש בישראל? מי הם המשרדים הגדולים ביותר? מהו השכר הממוצע של עורך דין בישראל? ובאיזה ענף של עריכת דין מרוויחים הכי הרבה? קצת נתונים סטטיסטיים על מקצוע עריכת דין – במאמר שלפניכם.

    כמה עורכי דין פעילים כיום בישראל

    זה לא סוד שמקצוע עריכת הדין בישראל הוא אחד המקצועות המוצפים ביותר.

    תוכן עניינים

    מכללות רבות ללימודי משפטים צצות כפטריות אחר הגשם, וסטודנטים רבים בוחרים בלימודי משפטים. לימודי משפטים הם לימודים קצרים וקלים, באופן יחסי, ומאפשרים לסטודנט להתחיל לעבוד כעורך דין מן המניין בתוך כחמש שנים מתחילת לימודיו. זאת בניגוד למקצועות אחרים, בהם הדרך ארוכה הרבה יותר.

    מדי פעם ישנם דיבורים על ניסיון לצמצם את ההצפה בתחום, באמצעות החמרת הסטנדרטים של הבחינות המסמיכות לעריכת דין או על ידי הארכת תקופת ההתמחות הנדרשת משנה לשנה וחצי או שנתיים.

    היתרון בכך כפול: ראשית, צמצום מספר עורכי הדין יעניק לעורכי הדין הפעילים נתח שוק גדול יותר ואפשרות להתפרנס בכבוד. שנית, העלאת הסטנדרטים של הקבלה למקצוע עריכת הדין תעלה את רמתם של עורכי הדין, שיתנו שירות טוב יותר ללקוחותיהם. כך יצאו נשכרים הן עורכי הדין והן הלקוחות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      נכון לשנת 2015: עורך דין אחד לכל 145 נפשות

      56,750 – זהו מספר עורכי הדין בישראל נכון לאפריל 2015. היחס בין מספר עורכי הדין לאוכלוסייה הוא עורך דין אחד לכל 145 נפשות. מדובר בנתון גבוה ביחס למדינות אחרות.

      מנתונים שפרסמה לשכת עורכי הדין עולה כי במבחנים שנערכו באוקטובר 2015 נכשלו 40.3% מהמתמחים שניגשו לבחינה. מדובר בעלייה באחוזי הנכשלים ביחס לבחינות בשנת 2014, בה נכשלו 37%, העולה בקנה אחד עם הדיווחים על הקשחת הסטנדרטים בבחינות. עם זאת, ראוי לציין כי בבחינות בשנת 2013 שיעור הנכשלים היה גבוה אף יותר: 44%.

      מאות מועסקים במשרדי עורכי הדין הגדולים ביותר

      מבנה שוק עורכי הדין בישראל מורכב ממשרדים גדולים, בינוניים וקטנים. המשרדים הגדולים ביותר מעסיקים צי של עורכי דין ומתמחים העשוי להגיע עד למאות.

      בראש רשימת המשרדים הגדולים עומד משרד הרצוג פוקס נאמן עם 427 מועסקים. מתוכם 105 שותפים, 276 עורכי דין, ו-44 מתמחים. מיד אחריו, במקום השני, נמצא משרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות' – עם 406 מועסקים. במקום השלישי: משרד גולדפרב זליגמן ושות' – עם 367 מועסקים.

      שכר ממוצע של עורך דין ב-2015: 13,500 ₪

      על פי סקר השכר של קודקס לשנת 2015, השכר הממוצע של עורכי דין בישראל עומד על 13,500 ₪. מדובר בעלייה של כ-6% ביחס לשנת 2013 בה השכר הממוצע עמד על 12,700 ₪.

      נתונים אלה מתקבלים מסקירה כללית ביותר של מקצוע עריכת הדין. אולם כאשר מתמקדים בחתכים ספציפיים יותר, ניתן לעמוד על פערים משמעותיים בין עורכי דין וותיקים לעורכי דין חדשים ובין תחומים משפטיים שונים. התחומים המשפטיים המובילים מבחינת ממוצע השכר הם המסחרי-בינלאומי וההיי-טק. בתחומים אלו ממוצע השכר נע בין 17,700 ל-18,500 ש"ח.

      מבחינת פערי השכר לפי וותק – ככל שעורך הדין בעל וותק גבוה יותר, כך גוברים סיכוייו לקבל שכר גבוה יותר.

      ממוצע השכר בקרב עורכי דין בעלי וותק של עד שנה הוא 9,725 ₪, בעוד ממוצע השכר בקרב עורכי דין בעלי וותק בין שנה לשנתיים הוא 11,475 ₪. ממוצע השכר בקרב עורכי דין בעלי וותק בין שנתיים לשלש הוא 12,805 ₪, בעוד ממוצע השכר בקרב עורכי דין בעלי וותק בין שלש לארבע שנים הוא 14,583. בוותק של 7-8 שנים השכר הממוצע של עורכי הדין מאמיר לכדי 19,525 ₪ בחודש.

      *התוכן המופיע באתר Lawyersnet עורכי דין בישראל אינו מחליף ייעוץ משפטי פרטני מעורך דין. המבקר באתר ייקח בחשבון שכל הסתמכות על האמור – היא באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8054051
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף